tirsdag 8. desember 2009

Kryssord

I dag fikk jeg igjen brukt et flott hjelpemiddel; puzzlemaker.
Kan ikke huske om jeg har nevnt det før, men det er et gratis og enkelt verktøy for å lage kryssord, letekryss, kodekryss osv.

Jeg lagde kryssord om temaet vi jobber med nå og skrev inn en overskrift på kryssordet og deretter en liste med to ord. Første ord skulle være løsningen i kryssordet ordet etter var synonymet som skulle hjelpe med å finne løsningen. Skriv inn så mange ord du vil ha med og trykk på knappen. Vips, fiks ferdig laget! :-) Som den enkleste ting i verden!

Bra for rettskriving, ordforråd, gloseprøve, repetisjon osv

5 kommentarer:

  1. Takk for fin blogg og flott nettside for kryssord. Eg er lærar på ein ungdomsskule i Måløy, og kom litt tilfeldig over den her sida. Genial måte å lage kryssord på:)
    Takker !
    Kamilla

    SvarSlett
  2. Men denne takler ikke de særnorske bokstavene?!

    SvarSlett
  3. Å ø å er nok ikke der nei. Jeg bruker evt AA oe Ae

    SvarSlett